NikokarTarin.Blogsky.com ( پیامهای تبلیغاتی ارتباطی به مدیر سایت ندارد و توسط رباتهای بلاگ اسکای درج گردیده است )

NikokarTarin.Blogsky.com ( پیامهای تبلیغاتی ارتباطی به مدیر سایت ندارد و توسط رباتهای بلاگ اسکای درج گردیده است )

نیکوکارترین برای همیشه به امور خیریه و معرفی ایده هایی برای انجام یک کار خوب خواهد پرداخت با قرار دادن لینک نیکوکارترین در سایت خود در انجام تمام این کارهای خوب سهیم باشید
NikokarTarin.Blogsky.com ( پیامهای تبلیغاتی ارتباطی به مدیر سایت ندارد و توسط رباتهای بلاگ اسکای درج گردیده است )

NikokarTarin.Blogsky.com ( پیامهای تبلیغاتی ارتباطی به مدیر سایت ندارد و توسط رباتهای بلاگ اسکای درج گردیده است )

نیکوکارترین برای همیشه به امور خیریه و معرفی ایده هایی برای انجام یک کار خوب خواهد پرداخت با قرار دادن لینک نیکوکارترین در سایت خود در انجام تمام این کارهای خوب سهیم باشید

ایده خیریه شماره 4 : تخصیص منابع صدقات و خیرات به نیازمندان واقعی و با ایجاد حس اعتماد به نفس و غرور

امسال من توانستم منابع مالی نسبتا زیادی را برای انجام امور خیریه جذب کنم و لذا یک فکر خاص یک مرتبه به ذهنم رسید . من فورا انجام آنرا شروع کردم و شرح آنرا اینجا می نویسم تا هر کسی مایل بود آنرا در محل و شهر خودش عملیاتی نماید .  

 

 همیشه من برای تخصیص منابع صدقات و خیرات به دنبال افراد فقیر میگشتم و مستقیما به آنها کمک مالی میدادم ولی این بار فکر کردم  راهی پیدا کنم تا بدون ایجاد احساس تحقیر آمیزی به این خانواده ها کمک کنم .  

 

من در مدارسی که در مقطع متوسطه دوم یعنی کلاس 9  تا 12 مشغول هستند و مدارس در مناطق بسیار فقیر نشین شهر هستند بین دانش آموزان خانواده های فقیر یک مسابقه ی بدون رقابت حفظ حدیث و قرآن برگزار میکنم  

به این ترتیب که من تعداد مشخصی احادیث با منبع صد در صد مطمئن گرد آوری میکنم ( به زودی کتاب آنرا منتشر میکنم )  با چهار موضوع مهم برای انسان ها که عبارتند از : 

ازدواج سالم و خانواده سالم ، 

تحصیل علم و درس خواندن ،  

کار کردن و پشت کار و کسب روزی حلال  و

توکل به خدا و تحمل مشکلات و امیدواری به خداوند و زندگی 

 

 

در مرحله بعدی به هر دانش آموزی که یک حدیث  یا یک آیه از قرآن کریم را حفظ کند بدون محدودیت 1000 تومان هدیه میدهم و برای آنکه آنچه حفظ می کنند فراموش نشود  

اگر کسی بعد از مدت معینی دوباره همان حدیث و آیه را حفظ کرده باشد 1500 تومان هدیه می گیرد و 

 اگر کسی بعد از  مدت معینی سه باره همان حدیث و آیه را حفظ کرده باشد 2000 تومان هدیه می گیرد   

اگر کسی بعد از مدت معینی چهار باره همان حدیث و آیه را حفظ کرده باشد 3000 تومان هدیه می گیرد   

اگر کسی بعد از مدت معینی پنج باره همان حدیث و آیه را حفظ کرده باشد 5000 تومان هدیه می گیرد  

 

همچنین می توان برای مقطع دبستان و متوسطه اول هم مسابقات مشابهی انجام داد ولی به صورت یک مرحله ای چون در مقاطع پایین خیلی ادامه دار بودن چنین مسابقاتی ممکن است مفید نباشد . 

و من الله توفیق .....

   

من را از دعای خیر خود فراموش نکنید . 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.